Jak dbać i konserwować robota koszącego ?
Konserwacja robota to ważna praca, na którą musimy znaleźć choć chwilę. Szybki przegląd robota, przeczyszczenie go z nadmiernych złogów, warstw trawy i ewentualnych gałęzi czy szyszek przyniesie ulgę dla pracy robota i zaoszczędzi wizyty serwisanta. Wystarczy raz na dwa tygodnie obrócić wyłączonego robota, za pomocą szpachelki, sztywnej szczotki przeczyścić brudne miejsca. Możemy też skontrolować stan noża, kół. Zabieg regularnego czyszczenia na pewno przyczyni się do długiej bezawaryjnej pracy urządzenia.Niezwykle ważne jest utrzymywanie robota w czystości, aby zapewnić najlepszą wydajność i długi okres eksploatacji.
Kosiarka z dużą ilością ściętej trawy nie poradzi sobie zbyt dobrze z cięciem trawy. Zaleca się czyszczenie najlepiej sztywną szczotką, spryskiwanie wodą z detergentem lub czyszczenie wilgotną szmatką. Jest to zależne od klasy szczelnosci urządzenia. Każdy robot ma inne klasy i musimy przeczytać uważnie instrukcję obługi danego urządzenia aby nie wyrządzić szkód. Do czyszczenia robotów nie wolno używać myjki wysokociśnieniowej ani rozpuszczalniów, czy innych silnie drażniących specyfików. Warto czyścić robota w trakcie gdy kosi mokrą trawę. Wilgotne środowisko powoduje zmiększenie wszsytkich osadów w robotcie w związku z czym łatwiej o usunięcie nieczystości szczególnie tych mocno zaschniętych.Lista kontrolna wykonywanych czynności serwisowych przy robocie koszącym:
- Wyłącz robota koszącego dla Twojego bezpieczeństwa.
- Załóż rękawice ochronne aby nie zranić się.
- Odwróć robota do góry kołami, usuń za pomocą dłoni nadmiar trawy i kawałki ziemi, szyszek, owoców, zabawek itp.
- Za pomocą szczotki usuń ścinki z tarczy osłaniającej, kół, obudowy itp.
Odwróć kosiarkę, aby usunąć luźne ścinki.
Do czyszczenia obudowy, panelu sterowania itp. używaj wilgotnej szmatki i, jeśli to konieczne, łagodnego roztworu mydła lub biodegradalnego płynu do czyszczenia plastiku i gumy. Nie używaj bieżącej wody, chyba że posiadasz robota ,który na to pozwala.
Upewnij się, że po każdym sezonie urządzenie zostanie dokładnie i profesjonalnie wyczyszczone. - Wymień noże raz na jakiś czas. Najczęściej wymagana jest wymiana co 30 dni. Zazwyczaj dotyczy ten okres małych noży, które są montowane za pomocą śrub do dysku koszącego. Takich noży się nie ostrzy! Dobra kondycja noży powoduje idealne cięcie trawy, nie powstają choroby trawnika, estetycznie wygląda, silnik zużywa mniej energi co przekłada się na większą żywotność baterii.
- Możesz nic nie robić! Nasz zespoł ds. robotów chętnie przejmie Twoje obowiązki i zabierze robota na serwis. Z nami nie musisz się martwić i rozmyslać w jaki sposób zaopiekować się robotem koszącym. Ekoos - skoszone.pl posiada pełną wiedzę z zakresu ekspolatacji urządzeń i odpowie na każdy problem oraz znajdzie rozwiązanie!
Co zrobić z robotem w okresie zimowym?
Dbaj o swoje narzędzie pracy, którym jest robot koszący. Pamiętaj aby nie pozostawić robota na dworze kiedy są przymrozki lub minusowa temperatura, pada deszcz, ścieg i panują naprawde trudne warunki podogowe. Autonomiczne roboty nie mają prawa znajdować się w tak trundym środokowisku. Roboty przystosowane są do pracy w temperaturze powyżej 5 stopni celcjusza. Nie zastosowanie się do informacji technicznych spowoduje trwałe uszkodzenia - w pierszej kolejności uszkodzniu ulega akumulator. Jednorazowe rozładowanie baterii do tak zwanego 0 doprowadza do trwałego uszkodzenia ogniw litowo-jonowych. Bateria jest dosyć kosztownym elementem i niekiedy jest bardzo droga. Baterie o, które dbamy właśnie w okresie zimy jak i letniego koszenia potrafią pracować wiele lat, w zależności od czasu eksploatacji. Bateria przed okresem zimowym musi być naładowana do pełna. Tak przygotowany sprzęt składujemy w ciepłym i suchym mijejscu i czekamy na nadejście wiosny.Kolejnym problemem, który ostatnimi czasy zdarza się coraz częściej to woda znajdująca się w środku urządzenia. Jest wiele możliwości kiedy do takiej sytuacji dochodzi.
- mycie pod ciśnieniem
- mycie robota który ma klasę szczelności ipx4
- robot wjechał w kałuże i nabrał wody
- pęknięcia podwozia
- błędy montażowe
- problem z uszczelnieniami
- zerwane gwinty w obudowach
- brak konserwacji corocznych
- wady materiałowe